Żegnaj Poczto Polska

Wizyta na poczcie. Sobota, nie spodziewaÅ‚em siÄ™ pustki. Otwarte dwa okienka do obsÅ‚ugi wydaÅ„ paczek awizowanych. 50 numerków do odczekania. Na 25 numerków schodzi pół godziny, nawet pomimo tego że poÅ‚owa numerków jest pomijanych z racji braku wÅ‚aÅ›ciciela. Do pomocy zgÅ‚asza sie pani z informacji, powodujÄ…c jeszcze wiÄ™kszy chaos; zamiast usiąść w kolejnym okienku i obsÅ‚ugiwać numerki poprzez system, to tylko krzyczy „nastÄ™pny w kolejce!”, ludzie sami sie organizujÄ… szukajÄ…c kto jest nastÄ™pny, wyÅ›wietlacze pokazujÄ… numerki dawno obsÅ‚użone, panie w okienkach musza przejść po kolei przez wszystkie obsÅ‚użone co trwa strasznie dÅ‚ugo, ludzie siÄ™ wkurzajÄ… bo siedzieli daleko patrzÄ…c na wyÅ›wietlacze i nie sÅ‚yszeli ze ktoÅ› paszczÄ… wzywa ich numer… 

Niektórych paczek dwie panie wspólnie potrafiÄ… szukać prawie 10 minut, znajdujÄ…c je w szufladach które juz wczeÅ›niej przeglÄ…daÅ‚y. 

Koniec koÅ„ców dostajÄ™ moja paczkÄ™, która w ogóle nie powinna trafić na pocztÄ™, bo spokojnie by sie zmieÅ›ciÅ‚a w skrzynce. Tym bardziej ze listonosz już wpychaÅ‚ tam przesyÅ‚ki, które chyba musiaÅ‚ dociskać kolanem żeby sie skrzynka zamknęła. 

PostanowiÅ‚em juz nigdy wiÄ™cej nie zamawiać nic z dostawÄ… PocztÄ… PolskÄ…. Czasem nie bÄ™dÄ™ miaÅ‚ wyjÅ›cia, np. zamawiajÄ…c coÅ› z Chin, ale majac wybór – tylko paczkomaty lub kurier do pracy. Koszty nie sÄ… dużo wyższe, a tÄ… godzinÄ™ która dzisiaj bez sensu Å›ledziÅ‚em na poczcie mógÅ‚bym poÅ›wiecić na nicnierobienie przed telewizorem. 

Pewnie juz dawno powinienem dojść do takich wniosków, ale zamawiaÅ‚em PP już tylko takie rzeczy, które na pewno listonosz zostawi w skrzynce, ale jak widać rzeczywistość bywa zaskakujÄ…ca. 

Niesamowicie mnie dziwi, ze Poczta Polska, firma z olbrzymim doświadczeniem, nie potrafi zorganizować podstawowych rzeczy:

  • odkÄ…d pamietam w placówkach PP sÄ… problemy z odnajdywaniem przesyÅ‚ek – wÅ‚Ä…cznie z kapitulacjÄ… po 20 minutach i reakcjach „no nie możemy znaleźć pana przesyÅ‚ki” i dÅ‚ugÄ… przerwÄ… w czasie której nie wiem specjalnie co mam pani powiedzieć (chyba w ten sposób dawaÅ‚a mi znać że mam sobie pójść, bo nie majÄ… mojej przesyÅ‚ki); opracowanie systemu informujÄ…cego przynajmniej w której szufladzie jest dana przesyÅ‚ka nie wymaga gigantycznych nakÅ‚adów i lat projektowania, realizacji i wdrażania,
  • ekrany dotykowe do wydawania numerków dziaÅ‚ajÄ… tak topornie, że ludzie krzyczÄ… że nie dziaÅ‚a, i do tego dziaÅ‚ajÄ… z takim opóźnieniem, że zdesperowani ludzie naduszajÄ… po kilka razy (zwÅ‚aszcza jak wczeÅ›niej naciskali lżej i nie byÅ‚o reakcji), i dostajÄ… po kilka numerków, generujÄ…c puste przebiegi paÅ„ w okienkach,
  • w niektórych placówkach niby sÄ… osobne numerki do zaÅ‚atwiania rożnych spraw (osobno odbieranie przesyÅ‚ek awizowanych, wpÅ‚aty, nadawanie listów itp), ale efektywnie wszystko można zaÅ‚atwić we wszystkich okienkach, wiec ludzie biorÄ… numerki do wszystkich okienek, zaÅ‚atwiajÄ… sprawÄ™ tam gdzie mogÄ… najszybciej, a pozostaÅ‚e maja puste przebiegi,
  • nie wymaga tez geniuszu dynamiczne otwieranie i zamykanie okienek jak robiÄ… sie gigantyczne kolejki do któregoÅ›. 

Jesli PP nie rozumie takich kwestii, nie ma pomysÅ‚u jak je rozwiÄ…zać, to zÅ‚e wróżę tej instytucji. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.