Rzadko, ale czasem mam potrzebÄ™ skorzystać z usÅ‚ug firmy kurierskiej „z drugiej strony”, czyli coÅ› wysÅ‚ać. KiedyÅ› wysyÅ‚aÅ‚em PDA do naprawy, ale to byÅ‚a procedura inna niż zwykle (dostaÅ‚em gotowÄ… etykietkÄ™ na pudeÅ‚ko itp), tym razem po prostu potrzebowaÅ‚em wysÅ‚ać dokumenty do innego miasta, majÄ…c w miarÄ™ pewność, że dotrÄ… w skoÅ„czonym czasie.
PostawiÅ‚em na firmÄ™ UPS. ChciaÅ‚em być nowoczesny, wiÄ™c wszedÅ‚em na ich stronÄ™, zarejestrowaÅ‚em siÄ™, wpisaÅ‚em dane moje, dane odbiorcy, typ przesyÅ‚ki, zatwierdziÅ‚em. PrzyszedÅ‚ do mnie email z informacjÄ…, że… przesyÅ‚ka zostaÅ‚a wysÅ‚ana. WydaÅ‚o mi siÄ™ to ciekawe, jako że dokumenty leżaÅ‚y u mnie na biurku. Nic to, pomyÅ›laÅ‚em, i zastanawiaÅ‚em siÄ™ co zrobić, żeby kurier siÄ™ u mnie pojawiÅ‚. LiczyÅ‚em na to, że kliknÄ™ „proszÄ™ być u mnie po poÅ‚udniu” i kurier pojawi siÄ™ z kopertÄ… opatrzonÄ… gotowÄ… nalepkÄ… adresowÄ…. Ach jak siÄ™ myliÅ‚em.
Na stronie odszukaÅ‚em, że żeby kurier mnie odwiedziÅ‚, muszÄ™ „skontaktować siÄ™ z lokalnym centrum obsÅ‚ugi”. Tak też zrobiÅ‚em. DryÅ„ dryÅ„, melodyjka, przecisnÄ…Å‚em siÄ™ przez menu i pan po drugiej stronie powitaÅ‚ mnie miÅ‚ym „poproszÄ™ o numer klienta”. Nie wiedziaÅ‚em o co mu chodzi, wiÄ™c odparÅ‚em, że numeru nie mam, co najwyżej login ze strony WWW. Nie o to mu chodziÅ‚o, wiÄ™c przeszliÅ›my do meritum. Od raz zaznaczyÅ‚em, że jest nieobeznany z procedurÄ…, ale chciaÅ‚bym wysÅ‚ać list, i nawet na stronie WWW już wypeÅ‚niÅ‚em co trzeba. Jak siÄ™ okazaÅ‚o, caÅ‚Ä… zabawÄ™ przez internet można byÅ‚o sobie darować, bo pan poinformowaÅ‚ mnie, że „strona www niestety nie jest taka jak być powinna, nad czym ubolewajÄ…” – w skrócie, mogÄ™ sobie tam klikać, ale i tak to mi nic nie da. Dalej procedura byÅ‚a standardowa: adres, typ paczki, kurier bÄ™dzie przed 18-tÄ…, do widzenia. Kurier byÅ‚, nawet sporo przed 18-tÄ…, drobnych nie miaÅ‚ wiÄ™c miaÅ‚em krÄ™pujÄ…cÄ… sytuacjÄ™, w czasie której próbowaÅ‚em wyciÄ…gnąć monety ze Å›winki-skarbonki. Pan kurier powiedziaÅ‚, że takie gotowe naklejki to można robić tylko jak siÄ™ jest firmÄ… i pan handlowiec zainstaluje program do tego. FirmÄ… nie jestem, do tego pewnie trzeba mieć jakiÅ› sensowny ruch w kontaktach z UPS, wiÄ™c moje marzenia o XXI speÅ‚zÅ‚y na niczym.
Na pocieszenie dodam, że dokumenty doszły bezpiecznie i na czas.
Tego samego dnia z ciekawości postanowiłem sprawdzić jak sprawa wygląda w DHL. Od razu powitał mnie komunikat błędu:
Warning: oci_pconnect() [function.oci-pconnect]: _oci_open_server: ORA-12500: TNS:listener failed to start a dedicated server process in c:\Inetpub\wwwroot\app\ONLINEBOOKING\settings.inc.php on line 142
Doszedłem do wniosku, że wolę technologie może mniej nowoczesne, ale przynajmniej pewne.
Podobna sytuacja, trochÄ™ z innej beczki.
Jako, że kończy się obecny rok, a w zasadzie nie ma znaczenia, który rok się kończy. Po prostu kończy się rok, więc w drukarni nie da się wydrukować za wiele jeśli się nie ma zamówionego terminu.
Ponieważ miałem pilną rzecz do wydrukowania a moja ulubiona drukarnia miała troszkę większe zamówienie musiałem szukać innej. W poniedziałek z samego rana zadzwoniłem więc do zaprzyjaźnionej drukarni w Warszawie. Ku mojemu zaskoczeniu, właściciel powiedział, że jeśli prześle zamówienie do południa rano mogę odebrać wydruki.
Standardowo – wÅ‚Ä…czyÅ‚em ich stronÄ™, wypeÅ‚niÅ‚em wszystkie (!) pola formularza (a jest ich sporo) wysÅ‚aÅ‚em – i git.
Na potwierdzenie oraz bym się cieszył jeszcze bardziej dostałem pięknego maila, że zamówienie zostało przyjęte.
W zamówieniu podałem adres odbiorcy do którego kurier miał dostarczyć paczkę więc uznałem temat za zamknięty. Niestety, po dwóch dniach zadzwonił do mnie owy odbiorca, który paczki z drukami się nie doczekał.
Zadzwoniłem więc do drukarni z pytaniem, dlaczego nie wysłali mojego zamówienia!?
W odpowiedzi, pan z drukarni poinformował mnie, że ten formularz na stronie to nie działa od jakiegoś czasu i zamówienia trzeba przesyłać mailem. Właśnie pracują nad nową stroną.
hmm, poprosiÅ‚em jedynie żeby wyÅ‚Ä…czyli ten formularz, żeby nikt nie miaÅ‚ takiej przygody jak ja… Ponoć zostaÅ‚o przekazane to informatykom…
Widocznie mają doby dział IT, formularz cały czas wisi.